isabellenygren

Alla inlägg under augusti 2010

Av Isabelle Nygren - 31 augusti 2010 21:39

Jag älskar lillerud, jag älskar mitt rum, jag ÄLSKAR min rumskompis :D

shit vad roligt jag och Filippa har, kan inte förstå att man kan skratta så mycket som vi gör.


Vi har börjat öva på att prata riktig värmländska och när vi är bra på det så ska vi göra ett videoinlägg här på bloggen , :D


Denna vecka är helt fullproppad med saker som jag ska göra, imorgon kväll är det stallkväll, torsdag kväll ska jag ut och rida, fredag åker jag hem och har en riktig toppenhelg och på söndag hänger min älskade lilla häst med till lillerud :D kommer bli toppen!


ni kanske förstår att den här veckan har inletts helt sjukt bra, stortrivs! fast jag saknar ju alla i storfors, men jag tror nog man vänjer sig mer och mer för varje vecka som går :D


  

Av Isabelle Nygren - 27 augusti 2010 09:26

Idag är det fredag , så idag åker jag hem till storfors :D

Ska bli skönt att få komma hem och träffa alla, kommer bli mycket att göra i helgen, roligt!


Nu har jag även  fått flyttat till ett nytt elevhem,  jag trivdes på en gång när jag kom dit och jag sov hur gott som helst inatt :)

Det har varit en händelserik vecka och jag har fått några nya vänner..

Längtar tills hästen kommer hit, så man får något att göra efter skolan!


  

får bli den här bilden igen, sitter på skolans dator så har

inga andra ;)

 

  

Av Isabelle Nygren - 25 augusti 2010 08:12

Hej!

Nu är jag på lillerud, det är inte riktigt som jag har tänkt mig men det är bra!

Jag hamnade på ett litet elevhem på andra sidan vägen och där trivs jag inte riktigt. Ska prata med internatföreståndaren idag och hoppas på att jag får byta :)

Jag saknar allihopa där hemma och jag saknar min gamla klass otroligt mycket !

Ska bli skönt att komma hem i helgen, även om det bara är två dagar :)


Dom två första dagarna har varit till för information och för att vi ettor ska lära känna varandra, tyvärr har man bara varit med klassen och inte lärt känna någon annan etta alls!

Ska bli riktigt skönt nästa vecka när Filippa kommer tillbaka efter sin utlandsreda :)

Om tio minuter börjar våran första lektion, idrott. Idrottsläraren är våran mattelärare också, och jag har hört att han ska vara riktigt bra, tur :D


  

Av Isabelle Nygren - 22 augusti 2010 13:31

Hej! :)

Idag tog jag en ordentlig sovmorgon till klockan 1 , det är ju ändå sista dagen på sommarlovet !

När jag hade gått upp så var det bara att sätta igång och packa, oj vad grejer det är som ska med..

Tur att flytten är uppdelad i två delar, först flyttar jag och om två veckor flyttar hästen, annars hade jag inte orkat hålla reda på allt tror jag !


Jag har packat, täcke, kuddar, sängkläder,handdukar och alla hygiensaker...

Har lagt upp massa kläder på sängen också.. Nu ska jag packa ridkläder och sen smörja skorna och stövlarna, efter det ska jag packa kamera, laddare,mobil laddare, sist datorn.. sen packa kläderna, mamma håller på att tvätta, haha mycket grejer som sagt!

:D



  

Av Isabelle Nygren - 20 augusti 2010 16:26

Ikväll ska jag på Lars Winnerbäck konsert :D

En vän till mig frågade tidigare i veckan om jag ville hänga med,

då hon har en farbror som har fixat att hon står med på gästlistan och

får ta med en kompis =D

Roligt att hon frågade mig, gaaalet! Men ska man gå på winnerbäck så ska

man gå med någon som verkligen tycker om honom och både jag och alexandra är helt galna i honom!

nu åker vi till karlstad och sjunger tills vi inte längre har någon röst kvar :)


  

försökte ta en ny bild på mig, men jag log så mycket så jag såg ut som en hamster, så det fick bli en gammal :D jag är glaaad!

Av Isabelle Nygren - 18 augusti 2010 17:45

Tiden går så fruktansvärt fort... tre år på högstadiet har gått fort, känns nästan som det var igår jag började sjuan ;)

Men Snart är det måndag och då flyttar jag till lillerud och börjar gymnasiet !

Jag är nervös redan nu, vill inte ens tänka mig hur nervös jag kommer vara på söndag kväll/måndag morgon..


Jag har ridit Richardo varje dag sen i söndags så nu ska han vila torsdag-fredag . På lördag rider jag ett lätt pass och på söndag för han vila igen, för då ska jag packa hela dagen! På måndag ska han skos, så då är det mamma och pappa anders som får åka ner och hjälpa hovslagaren, för då är jag redan på skolan. Vad skulle jag göra utan er? <3

Under veckodagarna ska en kompis rida och ta hand om honom, det dröjer två veckor innan jag kan ta med honom till skolan, men på helgerna är det jag som rider honom, för då är jag hemma :)



  

haha, söt bild jag hittade på mig när jag var

liten ;) Inte varje dag man sitter i skogen

och äter äggmackor! =D

 

 

  



Av Isabelle Nygren - 17 augusti 2010 19:07

Åh, hade nästan helt glömt bort hur duktig den här killen är!

Han är bara 13 år men sjunger som en gud, helt galet...


jag får rysningar!

  

Av Isabelle Nygren - 17 augusti 2010 12:59

Jag måste bara säga att jag har världens bästa hund! <3

Även om hon är jobbig ibland, även om hon väcker mig på morgonen, även om hon skäller ut alla som går förbi vårat hus, så är hon ändå bäst!


Jag kommer sakna henne nu när jag flyttar, ännu en gång så är det tur att jag kommer hem på helgerna!



  

precis såhär ligger hon på golvet nu och kollar på mig..

sötaste!

 

 

  


Ovido - Quiz & Flashcards