isabellenygren

Alla inlägg under november 2010

Av Isabelle Nygren - 24 november 2010 16:59

Heej ! :D


Hoppas eran dag har varit bra, för det har min :)  Slutade runt tolv och åkte hem då, sen har jag sovit sen ett tills nu typ.


Nu när jag bor hemma så ska jag börja att ha foderhäst igen, ha den på lördagar och sen åka dit några mer gånger i veckan, träna för Susanne lite osv.

Jag visste att jag ville ha en häst som var utbildad den här gången, för det känns bara som jag har haft unghästar hela tiden, vilket jag har lärt mig mycket på. Men nu skulle jag vilja träna mer på mig själv som ryttare.


Så fick jag välja mellan en häst och en c-ponny. Den ena är en välutbildad welsh cobvalack som gått medelsvår dressyr och redan har en ryttare som tävlar honom. Han är väldigt rolig och rida men han är inte så mysig att hålla med på i boxen och så vidare.


Den andra är en tre-årig tinkerhingst. Han är c-ponny och väldigt "maffig" i och med att han är tinker. Han är grundriden och kan skritt, trav galopp. Han ska visas på hingstvisning i mars och det är därför han står i alkvettern, kanske åker han efter det, kanske stannar han kvar.

Han är helt fantastiskt mysig och gnäggar alltid när han ser att man är på väg till hagen. Han är inte så speciellt hingstig av sig även fast han har betäckt, vilket jag tycker är bra då jag är lite rädd för "hingstiga hingstar".


Även fast jag nu ville ha en välutbildad häst så valde jag tre-åringen.  Han är mysig att hålla på med och helt otroligt rolig att rida, han känns inte alls som en unghäst och han är väldigt "lätt", känns inte som ett kallblod!

Han heter Lucius men kallas för lusse :)


  

har ingen bild på honom, så jag tar en när jag red en kompis tinkersto :)

 

// ISABELLE

Av Isabelle Nygren - 22 november 2010 16:16

Hej!


Nu var det ett tag sen jag skrev sist, förstår inte varför jag inte skriver oftare, måste nog ha någon som påminner mig ;)


Iallafall så har jag bytt gymnasium och flyttat hem igen. Lillerud kändes inte riktigt rätt ifrån början, men jag trodde att det skulle bli något jag vande mig vid. Så blev det ju inte, utan när jag var hemma och hade praktik och lov så kände jag att det är här jag ska vara. Med familj, vänner och hästarna.


I nian hade jag toppbetyg i alla SO:betyg men NO:betygen var inte alls lika bra, redan då borde det ringt en klocka att jag kanske skulle gå samhäll istället för NV. Men jag var så inställd på att jag skulle gå på lillerud att jag bara kollade up en annan gymnasieskola och det är den jag har bytt till nu,  Brogårdsgymnasiet i Kristinehamn. Nu kan jag bo hemma, umgås med familj och vänner, samt fortsätta ha foderhäst i Alkvettern.


Min första dag var idag och det kändes riktigt bra :) Klassen verkar vara härlig och jag känner fyra stycken sen tidigare :D


Nu känns det äntligen som jag har hittat rätt och som att jag passar in :)


  


/ Isabelle


Av Isabelle Nygren - 8 november 2010 19:40

Kan ju bara säga så mycket som att dom här skorna är nummer ett på min önskelista i år :)


  



/ isabelle 

Av Isabelle Nygren - 8 november 2010 19:19

Hej ! Nu är jag hemma efter en dag i stallet. Det var verkligen så himla skönt att komma tillbaka och jag tror att det kommer bli en riktig toppenvecka =D


Jag fick rida Mackan idag och så longerade jag lill-tysken. Hade även utsläppet och så mockade jag :) Kommer få börja med två unghästar denna vecka, vänja dom med sadel och börja longera. Sen ska vi även löshoppa några unghästar och så kommer det nog bli en hel del uteridning också :) På torsdag ska jag sova kvar i stallet :) Ska rida Lamina på eftermiddagen då och så ska jag rida El Lakej  på en lektion på kvällen.

Som ni ser, en hel del att göra, men det kommer bli riktigt roligt ! =D


hoppas jag kommer få hoppa någon dag också! :D har inte gjort det på hur länge som helst !


  

jag och Tindra förra året :)

 

 

/ isabelle

Av Isabelle Nygren - 7 november 2010 19:19

Hej ! :D

Ännu en söndag har gått och ännu et höstlov :) Imorgon börjar min praktik och jag börjar klockan halvåtta, ska åka dit och släppa ut hästarna då.

Ska bli så roligt att få träffa Richardo igen, jag har verkligen saknat honom!


Just nu väntar jag på att EMA ska börja :D Ewa Longoria är "programledare" och det ska bli kul att se, hon är ändå en av mina favoritskådespelare :)

Galor som EMA är riktigt roliga att kolla på tycker jag. Man får se hur Artister är live, vilka som vinner vilket pris och stämningen verkar alltid vara så bra där. Skulle vara grymt om man någon gång i livet kunde få komma dit och se det på riktigt !

så alla som älskar musik ska slå på MTV klockan 20.00 det kommer som sagt bli grymt !


Ni som vill se det på internet, http://ema.mtv.se/live, där har ni länken !

ha en bra kväll allihopa =D







/ isabelle



Av Isabelle Nygren - 5 november 2010 13:39

sista dagen på lovet idag.

Tur att jag har en veckas praktik kvar att se fram emot :D


Min mamma fyllde år i onsdags, så idag kommer alla syskonen hem så ska vi fira henne, äta god mat, ge henne presenter och umgås ! :) Inte ofta alla syskon är hemma samtidigt så det ska bli roligt, även om jag fortfarande inte mår helt toppen..


  


/ ie

Av Isabelle Nygren - 4 november 2010 12:18

Gjorde den snabbt, mest för att jag kände att jag var tvungen att byta :D Kommer en riktig design någon gång om två-tre veckor :)


I och med att jag är sjuk idag så kommer jag nog blogga en del, för datorn och mobilen är mitt enda sällskap idag, då mamma har jobbat natt och sover och anders jobbar :)



  

nicki är en svikare, hon ligger hos mamma och sover...

 

/ ie

Av Isabelle Nygren - 4 november 2010 11:49

Hej.

Nu är det höstlov och jag är sjuk..

Jag hade tänkt att åka till stallet idag och hälsa på, men så blev det ju inte. Fick göra om mina planer för dagen och just nu ser dom ut såhär: ligga i sängen , sova, kolla på one tree hill, äta, göra en ny bloggdesign.


Jag som verkligen ville till stallet och hälsa på Richardo. Det känns konstigt att inte ha häst längre. Veta att jag inte kommer kunna tävla något till våren och bara få rida en gång i veckan. Känns nästan som en dröm har försvunnit, jag är inte redo för att släppa tävlingarna och Alkvettern.

Det är så mina tankar går just nu.


nu ska jag fortsätta att göra ingenting!


// ie

Ovido - Quiz & Flashcards